Parkplanet gebruikt cookies!

Meer informatie Learn more

DAT BEGRIJP EN ACCEPTEER IK

Parkplanet is ervan overtuigd dat de bescherming van de persoonlijke levenssfeer van haar klanten en de bezoekers van haar websites van essentieel belang is voor haar activiteiten.

Persoonlijke gegevens van klanten en bezoekers worden dan ook met de grootst mogelijke zorgvuldigheid behandeld en beveiligd.

Wat zijn cookies?
Wij maken op deze website gebruik van cookies. Cookies zijn kleine (tekst)bestanden die door de website op een pc, tablet of mobiele telefoon worden geplaatst. Deze cookies worden gebruikt om persoonlijke voorkeuren op te slaan, statistieken voor de site bij te houden en mogelijk om de site of reclame te personaliseren.

Deze website maakt gebruik van Google Analytics. Google kan deze informatie aan derden verschaffen indien Google hiertoe wettelijk wordt verplicht, of voor zover derden de informatie namens Google verwerken.

Deze website maakt gebruik van de social plugins. De leveranciers van deze plugins en de onderliggende sociale netwerken kunnen ook cookies gebruiken via deze website.

  • Externe leveranciers, waaronder Google, gebruiken cookies om advertenties weer te geven op basis van eerdere bezoeken aan deze website of aan andere websites.
  • Met advertentiecookies kunnen Google en zijn partners advertenties weergeven aan u op basis van hun bezoek aan uw sites en/of andere sites op internet.
  • U kunt uzelf afmelden voor gepersonaliseerde advertenties door Advertentie-instellingen te bezoeken. U kunt uzelf ook voor het gebruik van cookies voor gepersonaliseerde advertenties door externe leveranciers kunnen afmelden door aboutads.info te bezoeken.)

Als u zich niet heeft afgemeld voor de weergave van advertenties van derden, kunnen de cookies van andere externe leveranciers of advertentienetwerken eveneens worden gebruikt om advertenties op uw site weer te geven.

Hoe kun je cookies weigeren?
Je bent altijd gerechtigd om cookies te weigeren. Je kunt daarvoor je webbrowser (bijvoorbeeld Internet Explorer of Mozilla Firefox) instellen om alle cookies of slechts bepaalde cookies te weigeren (raadpleeg daarvoor de handleiding van je webbrowser). Als je cookies weigert is het mogelijk dat bepaalde diensten niet voor jou beschikbaar zijn.

Daarom zijn er bergen in Slagharen

Het nieuwe gezicht van Slagharen

De nieuwe visual van Slagharen laat niet het attractiepark, het vakantiepark en het zwemparadijs los van elkaar zien, maar verbeeldt de bestemming als één geheel. Met als rode draad het wilde westen, vandaar de bergen rondom.

De Holterberg is geen berg om hoogtevrees op te krijgen: de bekendste top van Overijssel ligt nog geen zestig meter boven NAP. Overijssel heeft nog wel wat hogere locaties – zoals de Archemerberg van bijna tachtig meter en de Tankenberg van ruim 85 meter hoog – maar om de provincie nu bergachtig of zelfs ook maar heuvelachtig te noemen gaat een beetje ver. Toch tekent Attractie- en Vakantiepark Slagharen in zijn nieuwste promotiemateriaal kolossale bergen rondom het pretpark.

Plat als een dubbeltje

Waarom?, vragen we aan marketing en sales manager Niels Dijkstra. Want ook in Slagharen is het land toch zo plat als een dubbeltje? Dijkstra lacht: “Diezelfde vraag kregen we ook op Facebook. De lancering van onze nieuwe visual werd ruim 1200 keer geliked, net zo vaak als de bekendmaking van de komst van Aqua Mexicana. Kun je nagaan hoe het leeft. En de bergen zorgden voor veel opmerkingen. We luisteren altijd goed naar onze bezoekers, en misschien worden de bergtoppen in de toekomst nog wel wat afgevlakt, maar nu zijn we even eigenwijs en laten we de bergen staan.”

Het wilde westen-gevoel

De bergen rondom Slagharen zorgen niet alleen voor een mooi perspectief, het bergdal staat niet alleen symbool voor geborgenheid, de bergtoppen moeten vooral het wilde westen-gevoel oproepen. “We konden kiezen uit twee versies: de woestijn, met de eindeloze zandvlakten en hier en daar een cactus, of het Noord-Amerikaanse wilde westen, met de prachtig gekleurde, steile bergen van Yellowstone National Park. We kozen voor de laatste variant. De kenmerkende attracties Thunder Loop, Apollo, Big Wheel en Free Fall, het Nevada-huisje en de Wigwams en de glijbanen van Aqua Mexicana worden nu omringd door imposante bergen die zo uit een western zouden kunnen komen.”

Rode draad

Het nieuwe beeld van Slagharen – dat de komende tijd overal te zien zal zijn: op folders, op televisie, op banners en op de website – moet vooral het totaalbeeld van de bekendste toeristische hotspot van Overijssel benadrukken. “In de communicatie kwam Slagharen veel te gefragmenteerd over, zowel in onze eigen media als in die van onze partners. We vroegen ons af: wat communiceren we nu eigenlijk? Is dat ons attractiepark, ons vakantiepark of ons zwemparadijs? Het was telkens anders. Daarom wilden we één visual maken die álles communiceert. Slagharen als één geheel, en niet drie aparte verhalen. Met als rode draad het wilde westen.”

Creatieve vrijheden

“Behalve bij de bergen hebben we ons op nog meer plaatsen creatieve vrijheden veroorloofd”, verklapt Niels Dijkstra. “De attracties, de glijbanen en de verblijfsaccommodatie hebben we exact nagemaakt, maar de Main Street is een vrije interpretatie. Die is niet precies gelijk aan onze hoofdstraat in Slagharen. Ook hier ging het ons vooral weer om het gevoel. De beleving vinden we belangrijk. Daarom kan het best zijn dat de cowboys en indianen – die nu nog klein op de visual staan – later een prominentere rol krijgen. Ook onze mascottes Randy en Rosie zouden een plaatsje in de visual kunnen krijgen, maar dat is iets voor de toekomst.”

APS Visual winter 16pers

Meerdere versies

Versterking van het imago en het communiceren van het product zijn de doelstellingen van het nieuwe beeld van Slagharen. “We zijn geen speeltuin, wat sommige mensen nog steeds denken. We zijn niet alleen maar een attractiepark of uitsluitend een vakantiepark. We zijn méér dan dat. Dat moet deze visual uitstralen.” Van het beeld is ook een winterversie beschikbaar en Dijkstra belooft nog varianten die gekoppeld zijn aan de spektakels Mardi Gras en Miracle of Lights. “En er komt een geanimeerde versie, waarin de Apollo en het reuzenrad gaan draaien en de trein van Thunder Loop gaat rijden. Beter kunnen we de dynamiek van Slagharen niet in beeld brengen.”

Key visual Attractiepark Slagharen 2017

Visual met Gold Rush

Slagharen heeft achtbaan Thunder Loop - voor velen beter bekend als Looping Star - vervangen door Gold Rush. Op een nieuwe visual is de veranderde skyline te zien: met Gold Rush in plaats van de aloude Looping Star.

> 'Geld Rush is een méér dan waardige opvolger van Looping Star'

> Slagharen: van Ponypark tot Attractiepark

2016/2017 © Tekst: Adri van Esch – Beeld: Attractie- en Vakantiepark Slagharen