Let op! Deze site gebruikt cookies!

Meer weten? Learn more

I understand

Parkplanet is ervan overtuigd dat de bescherming van de persoonlijke levenssfeer van haar klanten en de bezoekers van haar websites van essentieel belang is voor haar activiteiten.

Persoonlijke gegevens van klanten en bezoekers worden dan ook met de grootst mogelijke zorgvuldigheid behandeld en beveiligd.

Wat zijn cookies?
Cookies zijn kleine stukjes informatie (bestandjes) die een website op jouw computer achterlaat. De website instrueert de webbrowser waarmee je websites bekijkt (bijvoorbeeld Internet Explorer) om deze cookies op jouw computer op te slaan. Er zijn twee soorten cookies. Sessiecookies worden weer van jouw computer verwijderd zodra je je webbrowser afsluit. Permanente cookies blijven op jouw computer staan, ook na afsluiting van je webbrowser.

Gebruik van cookies door Parkplanet
Parkplanet gebruikt cookies om het navigeren in de website te vergemakkelijken, om het gebruik van de website te kunnen analyseren en om daarmee de website te kunnen optimaliseren. Hierbij wordt gebruik gemaakt van sessiecookies. Parkplanet maakt gebruik van cookies om informatie te verzamelen over haar klanten, voor doeleinden van gerichte communicatie, waaronder het verstrekken van service-informatie rond onze producten en gerichte marketingactiviteiten rond de producten van Parkplanet., haar groepsmaatschappijen en eventueel door ons zorgvuldig geselecteerde derden. Maar ook als je ingelogd bent bij PArkplanet kan jouw gebruikersnaam bewaard worden in een cookie. Voor websites van Parkplanet iis jouw emailadres de gebruikersnaam. Websites van Parkplanet die advertenties bevatten maken tevens gebruik van cookies. Deze houden bij welke advertenties al aan je vertoond zijn. Deze cookies worden niet door Parkplanet zelf geplaatst maar door het bedrijf dat de advertenties verzorgt.

Overige cookies
Deze website kan mediabestanden van websites van derden zoals Youtube.com bevatten. Bij het afspelen van deze mediabestanden kunnen door deze derden cookies geplaatst worden. Verder biedt deze website de optie om bepaalde informatie te delen via sociale netwerken als Facebook.com, LinkedIn.com of Twitter.com. Bij gebruik van deze functionaliteit kunnen door deze sociale netwerken cookies op jouw computer geplaatst worden om bij te houden welke informatie gedeeld is.

‘Vader Ferrari zou trots zijn’

Red Force in Ferrari Land - Foto: Port Aventura

Enzo Ferrari – de man achter het legendarische Italiaanse automerk – zou heel trots en gelukkig zijn geweest met Ferrari Land. Dat zei zijn zoon Piero over het nieuwe themapark dat de poorten opende in het Spaanse Salou.

Vandaag is in de Spaanse Costa Dorado Ferrari Land voor het publiek geopend. Het themapark rond het legendarische Italiaanse automerk – dat pal naast pretpark Port Aventura ligt – moet 1 miljoen nieuwe bezoekers opleveren. Daardoor groeit Port Aventura World in de richting van 5 miljoen bezoekers per jaar.

112 meter: Red Force

Ferrari Land heeft de skyline van Salou voorgoed veranderd met achtbaan Red Force die 112 meter de lucht in steekt. Red Force is met een piek van 180 kilometer de snelste en ook de hoogste rollercoaster van Europa. De topattractie van Ferrari Land stoot een andere achtbaan in Port Aventura – de 76 meter hoge Shambhala – van de troon. Het 100 miljoen euro kostende themapark heeft nog tien andere attracties, waaronder twee verschillende vrijevaltorens en simulators die een rit in een Formule 1-wagen nabootsen. Hart van het zeven hectare grote themapark is de Ferrari Experience, gehuisvest in een vuurrood gebouw dat gelijkenissen vertoont met een gigantische racewagen. In de attractie Pit Stop wedijveren twee teams tegen elkaar in het zo snel mogelijk verwisselen van de vier banden van een Ferrari-raceauto.

Passie voor Ferrari

“Mijn vader zou vandaag heel trots en gelukkig zijn geweest”, zei Piero Ferrari bij de opening van het park. Volgens de zoon van oprichter Enzo Ferrari (1898-1988) biedt Ferrari Land de mogelijkheid om het automerk en Formule 1 onder aandacht van het grote publiek te brengen. “Dit themapark zorgt ervoor dat niet alleen liefhebbers of kopers van onze auto’s kennismaken met Ferrari, maar ook bijvoorbeeld jongeren. Met Ferrari Land kunnen we de passie en liefde voor ons bedrijf vergroten. We willen heel dicht bij onze fans blijven.”

Hotel Caribe in Port Aventura

Nieuwe markten

Port Aventura World bestaat nu uit drie themaparken (naast Ferrari Land en pretpark Port Aventura ook waterpark Costa Caribe), vijf hotels (op de foto hotel Caribe), drie golfbanen, een beach club met directe toegang tot het strand en een congrescentrum. Met Ferrari Land probeert het recreatiebedrijf ten zuiden van Barcelona nieuwe markten aan te boren, zoals Duitsland, Italië, België en Nederland. De meeste bezoekers van Port Aventura kwamen tot nu toe uit Spanje, Frankrijk, Groot-Brittannië en Rusland.

7 april 2017 © Tekst: Parkplanet – Foto’s: Port Aventura