Met flinke kortingen stimuleren steeds meer pretparken hun gasten vooraf een bezoekdag te reserveren. Het flexibele prijssysteem wordt ook voor attractieparken een niet te keren fenomeen.
 
Hartenhof of Symbolica, Piraña of Kontiki, Discovery Mountain of Hyperspace Mountain, Dizz of Naga Bay, Swampie Swing of Alpenrutsche. What’s in a name?
 
Dertig jaar geleden tekenden de Franse overheid en The Walt Disney Company een overeenkomst die de weg vrijmaakte voor Euro Disneyland.
 
Een pretparkformule exporteren? Disney en Lego zijn er succesvol mee. Puy du Fou en Ferrari gaan een poging wagen, de Efteling denkt erover en Tivoli kent de voor- en nadelen.
 
In Tiel wordt gewerkt aan een twintig meter lang piratenschip voor een waterpark in Israël.
 
De stripfiguren van Marvel krijgen een prominente plek in Disneyland in Californië en in Hong Kong, maar Walt Disney World in Florida slaan ze over.
 
Wat wordt het dit jaar? Wat gaat een ticket kosten? 39 euro? De Efteling is een premium product en mag een hoge prijs vragen. En het is de enige manier om de ambitieuze uitbreidingsplannen te financieren.
 
Het plan om acht hectare grond bij de Efteling te trekken heeft het groene licht gekregen. Maar acht hectare, kun je daar iets mee?
 
De Efteling wil in 2030 zeven miljoen bezoekers per jaar trekken. Om dat te bereiken heeft het attractiepark een ambitieus groeiplan opgesteld: De Wereld van de Efteling. De weg naar het einddoel kent de nodige hobbels en uitdagingen.
 
Binnenkort zijn drie resorts volledig eigendom van The Walt Disney Company. In de andere drie heeft de muis een minderheidsaandeel.