Onder de 500 verschillende beroepen die in Disneyland Paris worden uitgeoefend bevinden zich enkele onverwachte, uitzonderlijke ambachten.
 
Steeds vaker lopen bezoekers kijkend op hun smartphone door een attractiepark. Met creatieve en innovatieve apps spelen de parken op de digitaliseringstrend in.
 
Het betoverende Symbolica, Paleis der Fantasie wordt dé grote favoriet van de bezoekers van de Efteling, voorspelt directeur Fons Jurgens. “Symbolica stoot Droomvlucht van de troon en wordt onze nieuwe nummer 1.”
 
Het jaarrond – 365 dagen per jaar – open zijn blijkt voor attractieparken een grote stap. In Europa heeft nog geen handvol parken deze stap genomen, in de Verenigde Staten zijn het er meer.
 
In minder dan anderhalf jaar bouwde de Efteling de grote jubileumattractie Symbolica. Bekijk de foto’s van de bouw.
 
Europa-Park en Rust zijn synoniem. Maar pas de derde locatie werd de plek voor Europa-Park. En waarom heet het pretpark zo?
 
Een goede darkride staat in dienst van het verhaal, niet van de techniek. Storytelling staat centraal. Is een darkride perfect uitgevoerd, dan tilt de attractie een park naar de Champions League.
 
Of parkeigenaren dat nu leuk vinden of niet, karakters springen soms van het ene naar het andere park.
 
Darkrides ontwikkelden zich van een ritje langs poppen en decors tot een multimediale belevenis met animatronics, driedimensionale filmbeelden, interactiviteit en trackless voertuigen zoals bij Symbolica in de Efteling.
 
Op de tekentafels bij Disney liggen diverse gloednieuwe attracties en themalanden, allemaal gebaseerd op films en karakters uit de eigen stal.