Efteling YouTube-kanaal

Eigen YouTube-kanaal

Efteling YouTube-kanaal
Vanaf 1 juni 2012 krijgt de Efteling een eigen YouTube-kanaal. Op het videoplatform komen series, filmpjes en archiefmateriaal.

Bovendien is de première van fonteinenshow Aquanura live via YouTube te volgen.

Via het YouTube-kanaal presenteert de Efteling haar vier focusmerken (Sprookjesboom, Jokie, Raveleijn en Pardoes) en biedt daarnaast een breed scala aan archiefmateriaal. Het nieuwe kanaal is tevens een uitzendplatform voor de bestaande mediaproducties en een medium voor korte, exclusieve filmpjes vanuit en over de Efteling, speciaal gemaakt voor YouTube. 

Verjaardagsfeest

Op de avond van op 31 mei kunnen YouTube-kijkers en Efteling-geïnteresseerden al kennismaken met dit het nieuwe kanaal: het verjaardagsfeest van het pretpark en de wereldpremière van de watershow Aquanura zijn dan namelijk live te volgen via het nieuwe YouTube-platform.

{googleads right}Interactief

Het Efteling YouTube-kanaal wordt een ‘belevingsportal’ waarop wekelijks een exclusief, actueel en interactief kijkje in de Wereld van de Efteling wordt gegeven. Dit gebeurt in de vorm van ‘videosnacks’ van circa vijf minuten. Vanaf vandaag wordt, in aanloop naar en tot aan 31 mei, iedere dag een filmpje online gezet. Het eerste filmpje is als primeur alvast hier te bekijken. 

Nieuwe media

Efteling-directeur Bart de Boer ziet de samenwerking tussen Efteling en YouTube als een belangrijke stap in de ontwikkeling van het park op het gebied van nieuwe media: “YouTube is een belangrijk en onafhankelijk platform dat 24 uur per dag bereikbaar is. Dit kanaal biedt ons een nieuw soort relatie met Efteling-geïnteresseerd publiek. Daarnaast kan de Efteling, als producent van mediaproducties, door dit kanaal inspelen op het veranderende kijkgedrag, van televisie naar ‘on demand’ kijken via internet. Dat door dit kanaal op 31 mei de hele wereld de première van Aquanura live kan volgen, maakt me extra trots”.

Breed publiek

Jelle Jan Bruinsma van YouTube is erg verheugd met de Efteling als nieuwe partner. “Door het aanbieden van een videoplatform waarmee partijen zoals de Efteling een breed publiek kunnen bereiken, zet YouTube aan tot het creëren van betere en meer Nederlandse video’s. De Efteling doet dit op een creatieve en innovatieve manier, zoals de wereldpremière van de watershow Aquanura die live te zien zal zijn via YouTube.”
 
21-5-2012 © Beeld: Efteling

Meest bezochte parkprofielen