Parkplanet gebruikt cookies!

Meer informatie Learn more

DAT BEGRIJP EN ACCEPTEER IK

Parkplanet is ervan overtuigd dat de bescherming van de persoonlijke levenssfeer van haar klanten en de bezoekers van haar websites van essentieel belang is voor haar activiteiten.

Persoonlijke gegevens van klanten en bezoekers worden dan ook met de grootst mogelijke zorgvuldigheid behandeld en beveiligd.

Wat zijn cookies?
Wij maken op deze website gebruik van cookies. Cookies zijn kleine (tekst)bestanden die door de website op een pc, tablet of mobiele telefoon worden geplaatst. Deze cookies worden gebruikt om persoonlijke voorkeuren op te slaan, statistieken voor de site bij te houden en mogelijk om de site of reclame te personaliseren.

Deze website maakt gebruik van Google Analytics. Google kan deze informatie aan derden verschaffen indien Google hiertoe wettelijk wordt verplicht, of voor zover derden de informatie namens Google verwerken.

Deze website maakt gebruik van de social plugins. De leveranciers van deze plugins en de onderliggende sociale netwerken kunnen ook cookies gebruiken via deze website.

  • Externe leveranciers, waaronder Google, gebruiken cookies om advertenties weer te geven op basis van eerdere bezoeken aan deze website of aan andere websites.
  • Met advertentiecookies kunnen Google en zijn partners advertenties weergeven aan u op basis van hun bezoek aan uw sites en/of andere sites op internet.
  • U kunt uzelf afmelden voor gepersonaliseerde advertenties door Advertentie-instellingen te bezoeken. U kunt uzelf ook voor het gebruik van cookies voor gepersonaliseerde advertenties door externe leveranciers kunnen afmelden door aboutads.info te bezoeken.)

Als u zich niet heeft afgemeld voor de weergave van advertenties van derden, kunnen de cookies van andere externe leveranciers of advertentienetwerken eveneens worden gebruikt om advertenties op uw site weer te geven.

Hoe kun je cookies weigeren?
Je bent altijd gerechtigd om cookies te weigeren. Je kunt daarvoor je webbrowser (bijvoorbeeld Internet Explorer of Mozilla Firefox) instellen om alle cookies of slechts bepaalde cookies te weigeren (raadpleeg daarvoor de handleiding van je webbrowser). Als je cookies weigert is het mogelijk dat bepaalde diensten niet voor jou beschikbaar zijn.

Zomer 2011 zo gek nog niet

Walibi en Squad voor hun 3D-theater in Walibi Belgium

Voorzichtig melden sommige attractieparken dat hun zomer niets eens zo slecht was als gevreesd. Vooral parken die investeerden in indoor attracties en daarmee promotie maakten zijn tevreden.

Geruststellend nieuws voor wie bang was dat de afgelopen zomer - de natste in honderd jaar - desastreus moet zijn geweest voor attractieparken: uit diverse parken sijpelen gematigd positieve geluiden over de bezoekersaantallen naar buiten. Globale boodschap is dat het met zo’n povere zomer allemaal nog veel slechter had kunnen zijn. Parken die de nadruk hebben gelegd op hun nieuwe overdekte faciliteit zagen de bezoekersaantallen zelfs stijgen.

MaandrecordHet overdekte Mayaland in Plopsaland De Panne

Bij Plopsaland in De Panne steeg het bezoekersaantal tijdens de zomermaanden met vijf procent, tot 542.000 bezoekers. Daarvan kwamen er 300.000 in augustus naar het park aan de Belgische kust, een nieuw maandrecord. De records werden gevestigd mede dankzij het nieuwe Mayaland, een speelhal met tien attracties. 

Overdekt

Ook de overdekte vestigingen van Plopsa boerden goed: in Coevorden steeg het bezoekersaantal met vijf procent, in Hasselt met liefst een kwart. Dat gasten vooral zochten naar weersonafhankelijke attracties merkte Plopsa goed aan de vestiging in Coo. Plopsa Coo, dat nauwelijks overdekte faciliteiten heeft, kende deze zomer een achteruitgang van twintig procent, ondanks de investering in de draaiende achtbaan Vicky The Ride.

LonendAqualibi in Walibi Belgium

Investeren in een indoor attractie bleek ook lonend voor Walibi Belgium. Het park in Wavre bij Brussel sloopte het verouderde overdekte zwemcomplex Aqualibi en bouwde dat helemaal opnieuw op. Daarnaast waren er de nieuwe voorstelling The Battle Show en 3D-film Rokken’Roll. Allemaal nieuwigheden die juist door het slechte weer bezoekers extra aanspraken. Het Belgische pretpark zegt niet ontevreden te zijn over de behaalde bezoekersaantallen. 

Vlamingen

Bij de Efteling viel het de afgelopen maanden op dat er meer Vlaamse bezoekers waren dan gebruikelijk. Als die trend doorzet zullen naar schatting in totaal zo’n 400.000 Vlamingen het Het overdekte Carnaval Festival in de Eftelingpark dit jaar bezocht hebben. Dat is ongeveer een derde meer dan in 2010. Op Belgische vakantiedagen, wanneer de Nederlanders geen vakantie hebben, is het aandeel Vlaamse bezoekers opvallend groot. “Onze zuiderburen vinden steeds meer de weg naar de Efteling”, concludeert directeur Bart de Boer.

31-8-2011 © Tekst: Parkplanet
Foto’s: Walibi Belgium, Ploplaland, Parkplanet