Artist impression van de Hollywood Rip, Ride, Rockit

Achtbaan voor YouTube-generatie

Artist impression van de Hollywood Rip, Ride, Rockit

Universal Studios in Florida krijgt een nieuwe superachtbaan die binnen én buiten het park loopt.

De Hollywood Rip Ride Rockit, zoals de rollercoaster gaat heten, moet appelleren aan de YouTube-generatie door de thematisering en de digitale features die de bijna 51 meter hoge baan krijgt.

Reclame

De achtbaan komt te staan bij de ingang van het filmpark. Een gedeelte loopt over het gebied direct na de entree, een ander stuk raast naar CityWalk, het uitgaansgebied van Universal Studios. Al voor het betreden van het park zien en horen bezoekers de treintjes over hun hoofden heen suizen. Dat is ook meteen de bedoeling van de Hollywood Rip Ride Rockit: reclame maken voor en gasten trekken naar het studiopark.

{googleads right}Muziekvideo

De nieuwe achtbaan heeft een lift die loodrecht omhoog gaat. Vervolgens haalt het treintje, dat plaats biedt aan zestien bezoekers, in de vele steile afdalingen en scherpe bochten een topsnelheid van 105 kilometer per uur. De passagiers kunnen hun eigen muziek kiezen en tijdens de rit worden individuele video-opnamen gemaakt die via internet naar huis kunnen worden gestuurd. Deze muziekvideo kan vervolgens worden gebruikt voor een persoonlijke website of om te plaatsen op YouTube.

LED-verlichting

De baan wordt vervaardigd door het Duitse bedrijf Maurer Söhne, onder meer bekend van de achtbanen Formule X in Drievliet, Winja’s Fear en Force in Phantasialand en de Typhoon in Bobbejaanland. De structuur van Hollywood Rip Ride Rockit wordt geheel voorzien van LED-verlichting. De nieuwe megacoaster is de eerste outdoor achtbaan van Universal Studios. Het filmpark heeft al wel een uitbundig gethematiseerde indoorbaan: The Revenge of the Mummy. De nieuwe achtbaan wordt de grootste in Florida en zal in het voorjaar van 2009 de eerste passagiers gaan vervoeren.


2008 © PARKPLANET – ARTIST IMPRESSION: UNIVERSAL

 

Meest bezochte parkprofielen