Movie Park Germany kijkt vooruit: het Duitse filmpark wil in de toekomst graag een eigen hotel.
Na enkele magere jaren volgen nu de vette jaren, is de overtuiging van general manager Wouter Dekkers van Movie Park Germany. Hij denkt al weer hardop aan topdagen van twintigduizend bezoekers, die mede op het nieuwe Nick Land afkomen. In dat vorig week geopende parkgedeelte spelen de stripfiguren van de populaire kinderzender Nickelodeon een hoofdrol. In het regionale ochtendblad De Stentor vertelt Wouters dat, als de loop naar het Duitse park straks weer aantrekt, de bouw van een hotel bij de ingang een reële optie is, die goed is voor het bezoekersaantal. Hotelgasten vertoeven immers minimaal twee dagen in het park. Dekkers speelt ook met de gedachte een parkeergarage te bouwen. Kostbare grond die nu nog wordt gebruikt voor het parkeren van auto’s komt dan vrij voor het uitbreiden van het krap bemeten park. “Nog geen pretpark heeft dat, maar dat is een enorme ruimtewinner. Op zo’n vrijgekomen parkeerplek kunnen we dan een attractie neerzetten.”
{googleads right}Wervingsgebied
Wouter Dekkers ziet een groot gedeelte van Nederland – tot aan de lijn Amsterdam-’s-Hertogenbosch – als het wervingsgebied van Movie Park Germany. De Nederlanders zijn nummer twee qua bezoekers aan het park. Vorig jaar wist Movie Park het bezoekersaantal te vergroten van 870.000 tot een miljoen. “In onze gloriejaren van rond 1996 kwamen hier twee miljoen bezoekers en dat willen we evenaren”, aldus een optimistische Dekkers.
2008 © TEKST EN FOTO: PARKPLANET