Hollandse Euromaus - Foto: (c) Parkplanet

Europa-Park mikt op meer Nederlanders

Hollandse Euromaus - Foto: (c) Parkplanet

Europa-Park gaat zich voortaan ook actief richten op de Nederlandse en Belgische markt.

Het Duitse park heeft doorvoor het Nederlandse marketing- en communicatie-adviesbureau Greensteps ingeschakeld.

Vier miljoen bezoekers

Nederlanders bezoeken graag pretparken en zijn ook bereid daarvoor steeds verder te rijden. Het Zuid-Duitse Europa-Park probeert een graantje van de Nederlandse vakantiemarkt mee te pikken door zich actiever te presenteren. Nu al ontvangt het park ruim vier miljoen bezoekers per jaar; door gasten uit Nederland en België over te halen naar het Zwarte Woud te komen probeert het bedrijf het bezoekersaantal nog verder te verhogen. Tot Europa-Park behoren vier hotels waar gasten die niet op enkele uren reisafstand van het park wonen kunnen verblijven.

{googleads right}Nederlanders

Voor het bewerken van de Nederlandse en Belgische markt heeft Europa-Park het pr-bureau Greensteps uit Valkenswaard ingehuurd. Greensteps is het nieuwe bedrijf van Henk Groenen, tot voor enkele maanden hoofd van de afdeling Communicatie van de Efteling. Groenen is niet de enige Nederlander die de overstap maakte van de Efteling naar een belangrijke post in Europa-Park: enkele jaren geleden stapte ontwerper Michel den Dulk uit Vlijmen al over naar het Duitse park. Den Dulk ontwierp attracties als Abenteuer Atlantis, London Bus en Crazy Taxi. Hij is op dit moment nauw betrokken bij de nieuwe loopingachtbaan Blue Fire


© 2009 PARKPLANET – FOTO: PARKPLANET

Meest bezochte parkprofielen