Mickey-oren - Foto: (c) Disney

SMS voor een oor

Mickey-oren - Foto: (c) Disney

Niet minder dan 35 Bekende Nederlanders hebben hun eigen Mickey-oren gefabriceerd ter gelegenheid van Mickey’s Magische Jaar in Disneyland Paris.

De 35 setjes oren worden ingezet bij een ludieke SMS-actie, waarvan de opbrengst wordt geschonken aan de stichting Doe een wens.

De oren van Marlies Dekkers - Foto: (c) Disney / Jan Freriks 
De Dare to Bear-oren van Marlies Dekkers

Eigen oren

BN’ers als Frans Bauer, dj Tiësto, Gerard Joling, Wendy van Dijk, Irene Moors, Edwin Evers, René Froger, Richard Krajicek, Jan des Bouvrie en Albert Verlinde ontwierpen en maakten een eigen set Mickey-oren. Presentator Jochem van Gelder fabriceerde gele Say Cheese-oren en modeontwerpster Marlies Dekkers bedacht Dare to Bear-oren: Minnie Mouse-oren voorzien van twee beertjes. Robert ten Brink moest bekennen dat zijn dochter Suus eigenlijk de échte ontwerpster van zijn Mickey-oren was.

De oren van Phil Collins - Foto: (c) Disney
Phil Collins is trots op zijn oren

{googleads right}Internationale oren

Nederland is niet het enige land dat deelneemt aan het project. Zo ontwierpen onder andere zangers Phil Collins, Enrique Iglesias en dj David Guetta een paar oren, maar ook voetballers Zinedine Zidane en Fabio Cannavaro lieten zich door Mickey inspireren. In ieder land is een ander goed doel verbonden aan de actie.

Oren in de etalage

Om iedereen de kans te geven de Nederlandse oren zelf te komen bewonderen, worden ze op twee bijzondere locaties tentoongesteld. Op 28 april wordt in De Bijenkorf in Amsterdam een speciale Mickey-hoeketalage geopend, waarin alle kunststukjes tot en met 10 mei te zien zijn. Vervolgens verhuizen de oren naar De Bijenkorf in Den Haag, waar ze van 15 tot en met 31 mei worden geëxposeerd op de speelgoedafdeling.

Enkele Nederlandse Mickey-oren - Foto: (c) Disney
Alle oren zijn te bekijken in De Bijenkorf

Bemachtig een oor

Disneyland Parijs heeft rondom de Mickey-oren een SMS-actie bedacht waarbij iedereen kans maakt op de oren van zijn of haar favoriete BN’er. Ieder paar oren heeft een SMS-code gekregen, namelijk de voornaam van de BN’er. Door deze code te SMS’en naar nummer 5757 wordt een eenmalige donatie van € 1,50 aan Doe een wens gedaan. Met de opbrengst worden wensen van ernstig zieke kinderen vervuld. Elke SMS’er maakt direct kans op de betreffende oren. Onder alle deelnemers worden ook nog eens drie arrangementen naar Disneyland verloot.

Edouard Vermeulen met zijn oren - Foto: (c) Disney
De oren van modeontwerper Edouard Vermeulen

Vlaamse oren

In België werd gekozen om met gerenommeerde modeontwerpers samen te werken. Befaamde designers als Edouard Vermeulen (Natan) – hij ontwerpt de kleding voor onder meer de prinsessen Máxima en Mathilde – Tim Van Steenbergen, Véronique Branquinho en Isabelle De Borchgrave lieten hun inspiratie, talent en creativiteit de vrije loop. De opbrengst van de Belgische ontwerpen wordt gedoneerd aan de organisatie Smiles, die als doelstelling heeft het lot van kinderen te verbeteren die besmet zijn met het hiv-virus en hen in de beste omstandigheden te laten verzorgen en revalideren.

Oren op de veiling

De Belgische oren zijn tot en met 18 april te zien in het Brusselse filiaal van Francis Ferrent Men-Women, aan de Louizalaan 60. Tijdens de zomervakantie komt er nog een tweede expositie in de nieuwe winkel van Francis Ferrent in Knokke-Zoute. Uiteindelijk worden alle oren in september geveild. 


© 2009 PARKPLANET – FOTO’S: DISNEY

Meest bezochte parkprofielen