dlp characters 12pers

Nieuwe sterren geland

dlp characters 12pers

Op 2 april 2010 start in Disneyland Paris en de Walt Disney Studios een nieuw themajaar: het New Generation Festival.

Om aan heel Europa te laten weten dat de nieuwe generatie Disney-sterren is gearriveerd is er een grootscheepse reclamecampagne gemaakt, met onder meer een spectaculaire reclamespot.

Hoofdrol

Het New Generation Festival is de opvolger van Mickey’s Magische Jaar. Vanaf 2 april is de hoofdrol weggelegd voor nieuwe Disney-sterren als Buzz Lightyear, Woody, Emile en Remy, Stitch en prinses Tiana. Er komt een vernieuwde show voor het kasteel in Disneyland waarin naast de klassieke sterren ook de nieuwelingen een rol spelen, Disney Showtime Spectacular, en door Main Street rijdt de All Stars Express, met ook daarin de figuren die naam hebben gemaakt in de laatste tien jaar.

Toy Story Playland

In de Walt Disney Studios wordt de parade Stars ‘n’ Cars uitgebreid met een auto geïnspireerd op de film Ratatouille en kunnen bezoekers meegillen met Sulley bij de Monsters Inc. Scream Academy. Aan het einde van de zomer opent in het studiopark een geheel nieuw themaland: Toy Story Playland.

{googleads right}Facebook

Om iedereen te laten weten dat de nieuwe generatie Disney-vips is geland in de twee parken is een grote reclamecampagne opgezet. De nieuwe Disney-sterren zullen in en rond Parijs te zien zijn op posters in bushokjes en op de muren van de metro. Nieuw is het gebruik van sociale media als Facebook en Twitter; daarop zullen de jonge filmsterren een eigen profiel hebben.

Reclamespotje

De afgelopen maanden is er ook gewerkt aan een internationale reclamespot, gemaakt door filmstudio Motion Theory in samenwerking met Disney/Pixar. Aan het 41 seconden durende reclamespotje werd door honderd mensen gewerkt. In totaal is er 710 minuten aan film opgenomen. Het spotje is een mix van 2D- en 3D-elementen: een getekende Mickey Mouse en bezoekers van het park kijken toe hoe de nieuwe sterren aan parachutes naar beneden komen zweven.

RC Racer

De meeste buitenopnamen werden gemaakt in Disneyland in Californië. Die shoots werden gemixt met beelden van het park in Parijs. Ook binnen werden opnamen gemaakt: in de studio namen figuranten plaats in de RC Racer, het karretje van de nieuwe snelle attractie in Toy Story Playland. Die beelden werden in het reclamespotje gemonteerd. De productie van het filmpje was in handen van Matthew Cullen, die eerder al spots maakte voor Hewlett Packard, Honda en Nike. 


© 2010 TEKST: PARKPLANET – FOTO: DISNEY

Meest bezochte parkprofielen