Zenko in de Walibi-campagne The Music Battle

Mascotte-metamorfose

Zenko in de Walibi-campagne The Music Battle
 
De mascotte van de vier Walibi-parken in Europa krijgt een grote make-over. Dat is één van de veranderingen die de pretparkketen te wachten staat en die aan nieuwsgierige bezoekers door middel van de wervingscampagne The Music Battle gepresenteerd wordt.

Vriendjes

Het nieuws over de vernieuwde mascotte van Walibi werd wereldkundig gemaakt door Eric Barberet-Girardin, directeur van het Franse Walibi Aquitaine, dat in het nieuwe seizoen Walibi Sud-Ouest gaat heten. Volgens Barberet-Girardin krijgen de Walibi-parken niet alleen een compleet vernieuwde mascotte, maar krijgt het nieuwe boegbeeld ook eigen vriendjes.

{googleads right}Leefwereld

Rond de Walibi-mascotte en zijn vriendjes wordt een complete leefwereld gecreëerd die vooral kinderen tussen acht en twaalf jaar moet aanspreken. In Walibi Sud-Ouest gaat in 2011 een 3D-film met 4D-effecten draaien met de mascotte en zijn vriendjes in de hoofdrol. Of de drie andere Walibi parken – Walibi World (dat Walibi Holland gaat heten), Walibi Belgium en Walibi Rhône-Alpes – dezelfde film gaan krijgen is nog niet bevestigd.

Themagebied

Volgens de Walibi Sud-Ouest-directeur komen er ook themagebieden waarin de nieuwe mascottefamilie centraal zal staan. Uit de teaser campagne The Music Battle die de vier parken momenteel voeren valt af te leiden dat muziek een belangrijk thema in de vernieuwingen gaat worden. Het parkenbedrijf heeft het over een ‘muzikale en mediagenieke leefwereld voor de mascotte’.
 
1-12-2010 © Tekst: Parkplanet – Beeld: Walibi

Meest bezochte parkprofielen