De Walibi-parken starten een eigen, Europees entertainmentmerk: Walibi Studios. De eerste producties uit de nieuwe studio worden eind deze maand gepresenteerd.
De vier Walibi-parken in Nederland, België en Frankrijk startten enkele maanden geleden een gezamenlijke marketingcampagne om het publiek nieuwsgierig te maken naar de plannen voor dit jaar van de pretparkketen. Elke keer kwamen er kleine, nieuwe onthullingen, waaruit bleek dat er nieuwe mascottes kwamen. In de campagne werden al de musici Zenko, Haaz en Fibi geïntroduceerd.
Karakters
De avonturen van Zenko, Haaz, Fibi en andere muzikale, humoristische en fantasierijke karakters worden aan de jeugd voorgeschoteld via radio, televisie en het internet. De productie The Music Battle van Walibi Studios wordt 20 januari aan de pers getoond.
{googleads right}Marktleider
De producties die uit de Walibi Studios komen zullen vanaf april ook een grote rol gaan spelen in de vier Walibi-parken. Eindverantwoordelijk voor het in Brussel gevestigde Walibi Studios is Serge Naïm, vice-algemeen directeur en directeur Development van Compagnie des Alpes, eigenaar van de Walibi-parken. Volgens Naïm moet Walibi Studios Europees leider worden op het entertainmentvlak in al zijn facetten.
Koppeling
Attractieparken gekoppeld aan een mediabedrijf worden een steeds gebruikelijker combinatie. Sommige themaparken vloeien voort uit mediaondernemingen, zoals de Disney-parken uit The Walt Disney Company en de Plopsa-parken uit Studio 100. Andere bedrijven zijn gestart als attractiepark en kregen daar later een entertainmenttak bij. Zo heeft de Efteling sinds 2004 een eigen productiemaatschappij voor televisieprogramma’s: Efteling Media, die onder meer de series Sprookjesboom, Sprookjes en TiTaTovenaar produceerde. Walibi kan nu met Walibi Studios aan dit rijtje worden toegevoegd.
3-1-2011 © Tekst: Parkplanet