Disneyland Paris schenkt nieuwe koffie: jarenlang schonken de twee Franse parken Nescafé, maar dat koffiemerk is ingeruild voor het Italiaanse kwaliteitsmerk Segafredo Zanetti.
Elke maand april vernieuwt Disneyland Paris de sponsorcontracten voor de twee parken: sponsors vertrekken en nieuwe verbinden zich met het grootste pretpark van Europa. De voor bezoekers meest opvallende sponsorwisseling is de koffieleverancier: het bakkie leut in de parken is voortaan niet meer afkomstig van het Zwitserse Nescafé maar van het Italiaanse Segafredo Zanetti. Nescafé was jarenlang het officiële koffiemerk van het Disneyland Resort.
{googleads right}Koffiekwaliteit
Disneyland Paris zegt met Segafredo een kwalitatief hoogstaande koffiepartner in huis te hebben gehaald. Het park verwacht dat de nieuwe sponsor de koffiekwaliteit ten goede komt. Inmiddels zijn bijna alle communicatie-uitingen in de parken aangepast en prijkt het Segafredo Zanetti-logo al op menukaarten en uithangborden. Het logo van horecagelegenheid Café Cafés in de Walt Disney Studios, dat nu nog refereert aan Nescafé, wordt in de nabije toekomst aangepast.
Creditcard
Ook eerder dit jaar vond er al een sponsorwisseling plaats: Mastercard nam de plaats in van Visa en deed daarmee haar intrede als officiële creditcardpartner van Disneyland Resort. Daarnaast zijn onder andere het Brits/Nederlandse Unilever, Danone, Coca-Cola, Hertz en Kodak een partnerschap aangegaan. Namen die per april zijn verdwenen zijn Dole, Ford, Hasbro, IBM en Kellog’s. Het aantal sponsoren komt daarmee op elf; vier minder dan de vijftien partijen die aan het begin van dit jaar nog werden vermeld op de parkplattegronden en het sponsorbord in City Hall in het Disneyland Park.
6-5-2011 © Tekstbewerking en foto’s: Parkplanet