Toverland in Sevenum heeft er een nieuwe directeur bij: Pieter Cornelis neemt Strategie en ontwikkeling onder zijn hoede.
Attractiepark Toverland wil zich verder ontwikkelen en om de plannen daarvoor vorm te geven en uit te werken is dr. Pieter Cornelis aangesteld als directeur Strategie en ontwikkeling. Hij zal zich toeleggen op de ontwikkeling en uitvoering van de plannen die het park voor de komende jaren heeft. Caroline Maessen blijft als algemeen directeur verantwoordelijk voor het huidige park en organisatie.
Eigenaar
Toverland vierde dit jaar haar tienjarig bestaan. Het Noord-Limburgse attractiepark ontvangt inmiddels meer dan een half miljoen bezoekers per jaar. “Steeds meer families weten ons te vinden en hebben 365 dagen per jaar én bij elk weertype een geweldige dag”, zegt Jean Gelissen, eigenaar van het park dat behalve een indoorgebied met tientallen attracties ook in de buitenlucht meerdere attracties heeft. “Dit jaar stevenen we wederom af op een prachtig aantal bezoekers”.
Ambitieuze plannen
Gelissen: “Nu het concept zich bewezen heeft, gaan we het in de komende jaren verder ontwikkelen. Pieter Cornelis is daarbij de juiste man op het juiste tijdstip”. Toverland gaat onder meer de komende jaren diverse attracties toevoegen, met name in het buitengebied. Daarvoor zijn onlangs de eerste gronden aangekocht. Bij de investeringen zal men zich meer en meer richten op families met kinderen boven twaalf jaar. Al deze attracties zullen, net als de houten achtbaan Troy, een eigen verhaal en thema krijgen.
{googleads right}Verdubbeling
Het uiteindelijke doel is om de komende tien jaar het aantal bezoekers te verdubbelen. In de plannen is ook ruimte voor verblijfsaccommodatie. Caroline Maessen, die vanaf de opening leiding geeft aan het park: “Een andere doelstelling ligt op het vlak van de ‘software’. We vinden het als familiebedrijf belangrijk dat gasten een fijne dag in Toverland hebben. Hoewel we volgens onderzoek al hoog scoren op klanttevredenheid blijven we hierin ook de komende periode investeren. We zullen ons ook op dit punt van de collega-parken onderscheiden.”
Gepromoveerd
Pieter Cornelis (45) is geen onbekende in de attractieparkensector. In mei 2011 is hij gepromoveerd aan de universiteiten van Tilburg en Tarragona op onderzoek naar de effecten van investeringen in Europese attractieparken. Eerder werkte Cornelis als Hoofd Onderzoek bij de Efteling en als universitair docent Vrijetijdswetenschappen. Binnen Toverland zal hij ook verantwoordelijk zijn voor marketing, communicatie, sales, entertainment en imagineering.
13-10-2011 © Tekstbewerking: Parkplanet – Foto’s: Toverland