Ze zijn in Nederland ontwikkeld, de interactieve Mickey-lampen die de verhalen van Disney met licht tot leven wekken.
Voor de tot de verbeelding van kinderen sprekende verlichtingsserie sloegen Philips en Disney de handen ineen.
Bij de onlangs gepresenteerde collectie consumentenverlichting wordt gebruik gemaakt van digitale technologie. De bekende Disney-personages worden via verlichting tot leven gebracht. Volgens de makers verrijken de lampen de kinderkamer met een betoverend kleurenspel waarmee het voorleesmoment extra bijzonder wordt gemaakt. De producten zijn zowel qua constructie als materiaalkeuze ontworpen met speciale aandacht voor veiligheid. Op de nieuwe digitale lampen staan beide naamlogo’s, die van Philips en van Disney.
Voorlezen
De starterskit van de nieuwe verlichtingsserie is een armatuur in de vorm van een Mickey-hoofd dat gekleurd licht synchroniseert met klassieke Disney-verhalen. De verhalen staan in een interactief e-book op iPad. Terwijl de kleine geboeid luistert naar zijn of haar favoriete verhaaltje voor het slapen gaan, wordt de slaapkamer gevuld met alle kleuren van de regenboog en brengt de lamp een fantasiewereld tot leven. Met ruim zestien miljoen kleuren om uit te kiezen, kan bij het voorlezen van de verhalen steeds weer een andere sfeer worden gecreëerd. Naast deze Mickey Story Light zijn er ook zachte, draagbare nachtlampjes van Mickey en Minnie Mouse, en van Mike en Sulley uit de Monsters-films.
Kaarsen
Om de kinderkamer nog meer om te bouwen tot een eigen mini-Disneyland komt Philips ook met LED-kaarsjes met daarop een Disney-prinses, Mickey Mouse of Minnie Mouse. De kandelaartjes verspreiden een warme gloed die de flikkering van echte kaarsen nabootst. Daarnaast komt het Nederlandse bedrijf nog met armaturen voor aan de wand of het plafond. Op de lampen – die een keuze geven uit 64 kleuren licht – staan kinderfavorieten als Cars, Planes, de Disney-prinsessen en Ariel uit De Kleine Zeemeermin. De Living Colors-lampen met Mickey en Minnie bieden zelfs 256 lichtkleuren.
Samenwerken
De innovatieve verlichtingsproducten zijn vanaf het najaar in Europa en de Verenigde Staten te koop en op een later tijdstip ook in Azië. Het is niet de eerste keer dat Philips en Disney samenwerken: het Nederlandse bedrijf was jarenlang sponsor van Disneyland Paris. De naam van Philips was verbonden aan het futuristische theater Videopolis. Van 1992 tot 2002 was Philips ook sponsor van de Main Street Electrical Parade in het Franse Disneyland.
> Naar de parkplanner van Disneyland Paris
7-8-2013 © Tekst: Adri van Esch – Foto’s: Philips / Disney
{googleads left}