Medewerkers op strategische plekken wijzen bezoekers de weg in de Efteling.
De Efteling stuurt sinds kort medewerkers naar strategische locaties in het pretpark. Ze helpen de bezoekers bij het vinden van attracties, restaurants, toiletten of de uitgang.
Op strategische, drukke plekken in de Efteling posten personeelsleden van de Efteling met een badge op hun kleding met daarop een grote i. De medewerkers wijzen gasten de weg en beantwoorden hun vragen. Vooral in de laatste uren voor sluitingstijd wordt er druk gebruik gemaakt van de levende informatieverstrekkers. Bezoekers willen nog voor ze naar huis gaan een bepaalde attractie bezoeken en hebben die nog niet ontdekt. Ze willen weten of ze voor ze de thuisrit aanvaarden iets kunnen eten, informeren naar de aanvangstijd van een show, zoeken een toilet of zijn nog op jacht naar een specifiek souvenir.
Op proef
Het inzetten van de informatiemedewerkers her en der in het park is een proef van de Efteling. Het park bekijkt of deze service op prijs wordt gesteld en of het het bedrijf ook wat oplevert, bijvoorbeeld als mensen aangespoord kunnen worden in het park te blijven eten. De medewerkers hebben voor de informatietaak geen speciale opleiding gehad; ze teren op hun eigen kennis over de Efteling. En ze zijn ook graag bereid om op andere vragen dan de weg naar de uitgang of de aanvangstijd van Aquanura in te gaan: ze maken met liefde een foto voor bezoekers of poseren op verzoek zelfs met gasten, bijvoorbeeld als een prinsesje wil ervaren hoe het voelt een aanzoek te krijgen van een prins.
19 augustus 2016 © Tekst en foto: Parkplanet
{googleads left}