Disneyland heeft de veiling van bruiden in de attractie Pirates of the Caribbean vervangen.
Na vijftig jaar heeft Disney de veiling van bruiden in de populaire attractie Pirates of the Caribbean vervangen. In de darkride worden voortaan klokken, juwelen en schilderijen geveild.
De ‘wench auction’ is verdwenen uit de attractie Pirates of the Caribbean in Disneyland, als eerste in Parijs. De bruidenveiling waar piraten ongetrouwde vrouwen te koop aanbieden was al sinds de opening van de beroemde attractie in 1967 een scène, maar moest er dit jaar aan geloven. De voorstelling is al verdwenen in Frankrijk, in 2018 wordt de scène ook in Florida en Californië vervangen.
Huilende vrouwen
Het tafereel waarin de piraten aan elkaar gebonden, huilende vrouwen op een veiling als bruid aanboden past niet meer in het huidige tijdsbeeld, vindt Disney. In de nieuwe scène is de veiling gebleven, maar komen mannen en vrouwen persoonlijke bezittingen als schilderijen, lampen en klokken ter verkoop aanbieden.
Roodharige piraat
Bij het oude tafereel riepen de zeerovers die toekijken bij de veiling ‘We want the redhead’, ‘Wij willen de roodharige’. Voor de populaire roodharige dame is in de vernieuwde scène wel een hoofdrol weggelegd: zij is nu zelf een stoere piraat.
Renovatie
Bij de renovatie van Pirates of the Caribbean in Disneyland Paris is tevens kapitein Barbossa, bekend uit de filmhits, toegevoegd aan de darkride. Ook de geesten van Davy Jones en Blackbeard waarschuwen dat ‘Dead men do tell tales’. De attractie heeft nieuwe audio-animatronics, kostuums, speciale effecten en licht- en geluidseffecten, inclusief de bekende muziek uit de films. Het iconische nummer ‘Yo Ho Yo Ho, A Pirate’s Life for Me’ is voor de attractie behouden. Restaurant Blue Lagoon naast de attractie is omgedoopt tot Captain Jack’s.
> Alle Disney-parken ter wereld
3 juli 2017 © Tekst: Parkplanet – Beeld: Disney, Kent Buckingham (Flickr cc)
{googleads left}