Toverland verkozen tot klantvriendelijkste pretpark

Toverland is dit jaar gekozen tot meest klantvriendelijke attractiepark en tot het op één na klantvriendelijkste bedrijf van Nederland. De Efteling behaalde de zesde plaats.

Attractiepark Toverland is het op één na meest klantvriendelijkste bedrijf van Nederland en het klantvriendelijkste in de leisure branche. Dat blijkt uit een onderzoek van bureau MarketResponse uit Utrecht waarin ruim zesduizend consumenten hun mening gaven over 390 bedrijven en organisaties. Toverland belandde voor het eerst in de ranglijst en moest alleen online supermarkt Picnic voor laten gaan. Picnic kreeg van alle deelnemers aan het onderzoek het rapportcijfer 8,27, Toverland kwam daar vlak achteraan met een 8,26.

Lees verder onder de foto

Goede sfeer

Toverland werd door de deelnemers aan het onderzoek geroemd om zijn vriendelijke en meedenkende medewerkers en goede sfeer. “In Toverland staat het creëren van magische gelukservaringen voorop”, vertelt Bart Jaspers, senior manager Marketing & Communicatie. “Het is een geweldige waardering voor onze medewerkers dat de bezoekers van Toverland ons hebben verkozen tot Het Klantvriendelijkste Leisurebedrijf van Nederland. Dat gaan we de komende dagen natuurlijk vieren met alle collega’s.” Bijna de helft van de bezoekers van Toverland waardeerde de gastvrijheid van het park met een 9 of zelfs een 10. De respondenten prezen Toverland voor haar betrokken personeel, de kindvriendelijkheid, het lekkere eten en de sfeervolle ambiance.

Zesde plaats

De afgelopen twee jaar veroverde de Efteling de toppositie bij de verkiezing van Het Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland. Het park in Kaatsheuvel moest dit jaar genoegen nemen met een zesde plaats, met het rapportcijfer 8,10. In 2024 stond er een 8,26 op het rapport van de Efteling.

6 juni 2025 © Tekstbewerking: Parkplanet

Meest bezochte parkprofielen