Parkplanet gebruikt cookies!

Meer informatie Learn more

DAT BEGRIJP EN ACCEPTEER IK

Parkplanet is ervan overtuigd dat de bescherming van de persoonlijke levenssfeer van haar klanten en de bezoekers van haar websites van essentieel belang is voor haar activiteiten.

Persoonlijke gegevens van klanten en bezoekers worden dan ook met de grootst mogelijke zorgvuldigheid behandeld en beveiligd.

Wat zijn cookies?
Wij maken op deze website gebruik van cookies. Cookies zijn kleine (tekst)bestanden die door de website op een pc, tablet of mobiele telefoon worden geplaatst. Deze cookies worden gebruikt om persoonlijke voorkeuren op te slaan, statistieken voor de site bij te houden en mogelijk om de site of reclame te personaliseren.

Deze website maakt gebruik van Google Analytics. Google kan deze informatie aan derden verschaffen indien Google hiertoe wettelijk wordt verplicht, of voor zover derden de informatie namens Google verwerken.

Deze website maakt gebruik van de social plugins. De leveranciers van deze plugins en de onderliggende sociale netwerken kunnen ook cookies gebruiken via deze website.

  • Externe leveranciers, waaronder Google, gebruiken cookies om advertenties weer te geven op basis van eerdere bezoeken aan deze website of aan andere websites.
  • Met advertentiecookies kunnen Google en zijn partners advertenties weergeven aan u op basis van hun bezoek aan uw sites en/of andere sites op internet.
  • U kunt uzelf afmelden voor gepersonaliseerde advertenties door Advertentie-instellingen te bezoeken. U kunt uzelf ook voor het gebruik van cookies voor gepersonaliseerde advertenties door externe leveranciers kunnen afmelden door aboutads.info te bezoeken.)

Als u zich niet heeft afgemeld voor de weergave van advertenties van derden, kunnen de cookies van andere externe leveranciers of advertentienetwerken eveneens worden gebruikt om advertenties op uw site weer te geven.

Hoe kun je cookies weigeren?
Je bent altijd gerechtigd om cookies te weigeren. Je kunt daarvoor je webbrowser (bijvoorbeeld Internet Explorer of Mozilla Firefox) instellen om alle cookies of slechts bepaalde cookies te weigeren (raadpleeg daarvoor de handleiding van je webbrowser). Als je cookies weigert is het mogelijk dat bepaalde diensten niet voor jou beschikbaar zijn.

‘Vader Ferrari zou trots zijn’

Red Force in Ferrari Land - Foto: Port Aventura

Enzo Ferrari – de man achter het legendarische Italiaanse automerk – zou heel trots en gelukkig zijn geweest met Ferrari Land. Dat zei zijn zoon Piero over het nieuwe themapark dat de poorten opende in het Spaanse Salou.

Vandaag is in de Spaanse Costa Dorado Ferrari Land voor het publiek geopend. Het themapark rond het legendarische Italiaanse automerk – dat pal naast pretpark Port Aventura ligt – moet 1 miljoen nieuwe bezoekers opleveren. Daardoor groeit Port Aventura World in de richting van 5 miljoen bezoekers per jaar.

112 meter: Red Force

Ferrari Land heeft de skyline van Salou voorgoed veranderd met achtbaan Red Force die 112 meter de lucht in steekt. Red Force is met een piek van 180 kilometer de snelste en ook de hoogste rollercoaster van Europa. De topattractie van Ferrari Land stoot een andere achtbaan in Port Aventura – de 76 meter hoge Shambhala – van de troon. Het 100 miljoen euro kostende themapark heeft nog tien andere attracties, waaronder twee verschillende vrijevaltorens en simulators die een rit in een Formule 1-wagen nabootsen. Hart van het zeven hectare grote themapark is de Ferrari Experience, gehuisvest in een vuurrood gebouw dat gelijkenissen vertoont met een gigantische racewagen. In de attractie Pit Stop wedijveren twee teams tegen elkaar in het zo snel mogelijk verwisselen van de vier banden van een Ferrari-raceauto.

Passie voor Ferrari

“Mijn vader zou vandaag heel trots en gelukkig zijn geweest”, zei Piero Ferrari bij de opening van het park. Volgens de zoon van oprichter Enzo Ferrari (1898-1988) biedt Ferrari Land de mogelijkheid om het automerk en Formule 1 onder aandacht van het grote publiek te brengen. “Dit themapark zorgt ervoor dat niet alleen liefhebbers of kopers van onze auto’s kennismaken met Ferrari, maar ook bijvoorbeeld jongeren. Met Ferrari Land kunnen we de passie en liefde voor ons bedrijf vergroten. We willen heel dicht bij onze fans blijven.”

Hotel Caribe in Port Aventura

Nieuwe markten

Port Aventura World bestaat nu uit drie themaparken (naast Ferrari Land en pretpark Port Aventura ook waterpark Costa Caribe), vijf hotels (op de foto hotel Caribe), drie golfbanen, een beach club met directe toegang tot het strand en een congrescentrum. Met Ferrari Land probeert het recreatiebedrijf ten zuiden van Barcelona nieuwe markten aan te boren, zoals Duitsland, Italië, België en Nederland. De meeste bezoekers van Port Aventura kwamen tot nu toe uit Spanje, Frankrijk, Groot-Brittannië en Rusland.

7 april 2017 © Tekst: Parkplanet – Foto’s: Port Aventura