Tijdens de wintersluiting vertroetelt Bobbejaanland publiekslieveling Revolution. Het pretpark besteedt extra aandacht aan de achtbaan en vervangt onder meer het onderstel waarop de karretjes van de trein zijn bevestigd. In 35 jaar legde de trein ontelbare ritjes af. Bij de Nederlandse fabrikant Vekoma, die de attractie in 1989 bouwde, wordt een volledig nieuw chassis op maat gemaakt. De dertig karretjes tellende trein van Revolution is een icoon: met een lengte van 56 meter is het de langste achtbaantrein ter wereld.
Lees verder onder de foto
In ere houden
Ook aan de bovenkant van de trein wordt gewerkt. Bobbejaanland koos ervoor om alle dertig karretjes in ere te herstellen en ze volledig te laten schuren en lakken. De body’s kregen tijdens hun make-over opnieuw de zilvergrijze en groenblauwe tinten die ze bij de opening in 1989 hadden. De techniek in de attractie krijgt eveneens een stevige upgrade. Verschillende lichteffecten worden vervangen en uitgebreid. “Daarbij wordt rekening gehouden met het nostalgische karakter van de attractie”, vertelt commercieel en creatief directeur Peggy Verelst. “We willen Revolution absoluut in ere houden.”
Lees verder onder de foto
Eigen fanclub
“Onze indoor rollercoaster krijgt van de bezoekers de hoogste klantentevredenheidsscore van alle attracties”, vervolgt Verelst. “De ride heeft zelfs een eigen fanclub. We zetten volop in op het behoud van de rijke geschiedenis en zorgen er met nieuwe technologie voor dat Revolution nog jaren een publieksfavoriet blijft.” Naast de baan en de grote hal waarin Revolution zijn rondjes draait wordt ook de wachtrij van de achtbaan onder handen genomen. Voor de thematisering van deze ruimte schakelt Bobbejaanland Kabuki in, dat vorig jaar de aankleding van de buitenzijde van Terra Magma en de themazone Mystery Bay verzorgde.
► Bezoekers kiezen vulkaan voor Bobbejaanland
31 januari 2024 © Foto’s: Bobbejaanland