Walibi Holland wil binnen afzienbare tijd meer dan 1 miljoen bezoekers per jaar trekken. Om dat te bereiken heeft het pretpark in Biddinghuizen een groeistrategie ontwikkeld die onder meer inhoudt dat de focus wordt verlegd richting families met kinderen. “In de komende jaren zal er hard gewerkt worden om deze groeidoelstelling te behalen”, zegt parkdirecteur Mascha Taminiau. “Er zullen door ons bijzondere investeringen gedaan worden. Op deze manier wordt de familiedoelgroep in de spotlights gezet, terwijl we nog steeds het coolste park blijven voor wie op zoek is naar een dagje HardGaan.”
Focus op gezinnen
De versterkte focus op gezinnen wordt dit jaar bekrachtigd met een de familiezone Speed Zone – Off Road. Blikvanger van dit nieuwe themagebied is de junior coaster Eat my Dust, met daarin geïntegreerd een attractie van het type Magic Bikes die in de Flevopolder de naam Wind Seekers krijgt. De familiezone krijgt ook de interactieve fonteinenspeelplek Cooldown, een horecagelegenheid en een groot terras waar ouders zich kunnen ontspannen terwijl de kinderen zich vermaken.
Wereldprimeur
Het familievriendelijke karakter van Walibi Holland komt ook tot uiting in de nieuwe attractie die gepland staat voor 2025. Dat het park de Amerikaanse achtbanenfabrikant RMC – ook bouwer van Untamed – een zogenaamde single-rail rollercoaster wilde laten bouwen was al bekend. Maar Walibi maakt er nu een dubbele single-rail coaster van: met een variant die over de kop gaat en een tweede parcours dat geen inversies heeft. De dubbele raptor single-rail rollercoaster van RMC is een Europese primeur als attractietype en een wereldprimeur in de dubbele uitvoering van Walibi Holland.
Meer vernieuwingen
Andere zaken die het attractiepark aanpakt zijn de vernieuwing van het themagebied WAB Plaza in 2024, een upgrade van vakantiepark Walibi Village tussen 2026 en 2029 met daarbij een indoor attractiegebied en investeringen om het bedrijf binnen acht jaar CO2-neutraal te laten zijn.
17 februari 2023 © Tekst: Parkplanet – Foto: Walibi Holland